Seniorit: Tervetuloa tutustumaan Kulttuurikasarmiin sekä elokuviin!

14.3.2024

Hei kaikki APY-seniorit,

Tervetuloa tutustumaan Kulttuurikasarmiin sekä elokuviin!

Seuraava tapaamisemme järjestetään tiistaina 16.4. kello 15.00 Kulttuurikasarmissa. Viime vuoden lopulla avattu Kulttuurikasarmi sijaitsee Helsingin Lasipalatsin korttelissa, Narinkkatorin kupeessa. Rakennus on vanha linja-autoasema. Tilaisuus on Kulttuurikasarmissa toimivassa elokuvateatteri BioRexissä salissa numero 2.

Tilaisuuden alkuun meille tulee kertomaan Kulttuurikasarmin synnystä ja sen suunnitelmista Kulttuurikasarmi Oy:n hallituksen puheenjohtaja Ari Tolppanen. Tolppanen on lupautunut kertomaan näkemyksiään myös elokuva-alasta sekä kotimaisen elokuvan tulevaisuudesta. Tolppanen on talouselämän ja elokuva-alan vaikuttaja, joka tunnetaan erityisesti pääomasijoitusyhtiö CapManin perustajana ja pitkäaikaisen toimitusjohtajana. Hän on toiminut myös tuottajana ja rahoittajana kymmenissä kotimaisissa elokuvissa, mm. Tuntematon sotilas- ja Tove-elokuvissa.

Tolppasen esityksen jälkeen katsomme One Life-elokuvan. Elokuva on tosipohjainen tarina Sir Nicholas Wintonista jonka kerrotaan pelastaneen vuonna 1938 yli kuusisataa lasta natsien kynsistä. Elokuvan pääosassa on näyttelijälegenda Anthony Hopkins. Elokuva kesto on 1 tunti 42 minuuttia.

Varaa paikkasi mielenkiintoisesta elokuvatapahtumastamme viimeistään 1.4. mennessä.

Tilaisuuden kuluja katetaan Kopioston maksamilla kopiostokorvauksilla.

Paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Lippua et tarvitse. Tule ajoissa paikalle jota ehdit halutessasi ostaa juotavaa ja syötävää iltaan.

Tervetuloa!
Timo