Juliuspalkinto 2022 Maija Koskelle

17.11.2022

Johtokunta myönsi Vuoden 2022 Juliuspalkinnon Maija Koskelle.

Julius-palkinnon perusteeksi

Maija Koski on ollut tekemässä ja kehittämässä aikakauslehtijournalismia monissa eri medioissa ja monenlaisissa eri rooleissa: Sanomilla Me Naisten toimituspäällikkönä, Vauvan ja Meidän perheen päätoimittajana, A-lehdissä asumisen medioiden päätoimittajana ja nyt asumisen medioiden sisältöjohtajana. Maija on kehittänyt aikakauslehtien digialustoja ja verkkokerrontaa ja luo työssään aikakausmedialle uusia konsepteja ja bisnesmalleja, jotta aikakauslehtisisällöt löytäisivät yleisönsä myös tulevaisuudessa. Hänen osaamisestaan on ollut hyötyä APYlle.
Maija on kouluttautunut Helsingin Sanomain säätiön stipendiaattina Kaliforniassa. Viime vuodet Maija on ollut Aikakauslehtien päätoimittajayhdistyksen johtokunnan jäsen ja ideoinut sekä toteuttanut hauskoja ja hyödyllisiä tapahtumia yhdistyksen jäsenille. Maija on edustanut APYä Vikesissä eli Viesintä ja kehitys -säätiössä, joka edistää sananvapautta ja median moninaisuutta kehitysmaissa. Maijaa kehutaan ja kiitetään hyväksi ja innostavaksi esihenkilöksi.

Juliuspalkinnon rahaosuuteen käytetään Kopioston yhdistykselle maksamia kopiostokorvauksia.