Seniorit: vieraana Touko Siltala

21.1.2020

Vuoden ensimmäisessä lounastapaamisessa keskustelemme Touko Siltalan kanssa kirjallisuudesta. Touko ja Aleksi Siltalan lähtö WSOY:stä vuonna 2008 oli kirjallisuuspiirejä järisyttävä uutinen. Samana vuonna veljekset perustivat oman Siltala-kustantamon, joka on on keskittynyt laatukirjallisuuteen: koti - ja ulkomaiseen kaunokirjallisuuteen, elämäkertoihin, historiaan, muistelmiin. Touko Siltalaa uuteen kustantamoon seurasivat nimekkäät kirjailijat kuten Pirkko Saisio, Kari Hotakainen, Leena Lander ja Hannu Raittila. Siltalan veljekset ovat pidettyjä. Sitä todistaa myös kilpailevan kustantajan toteamus, että juuri heille soi mielellään Kari Hotakaisen Räikkös-kirjan jättiläismäisen menestyksen. Touko Siltala on kustantamon toimitusjohtaja, joka vasta kaunokirjallisuudesta, Aleksi Siltala tietokirjoista.

Tule tapamaan Touko Siltalaa lounaan merkeissä Cafe Esplanadin viinibaariin Pohjois-Esplanadi 37, torstaina 6.2. klo 13:00. Alkuruokana kevyt keitto, pääruokana lohta, parsaa ja duchess-perunoita hollandaise-kastikkeen kera. Ruoan jälkeen tarjoillaan kahvia tai teetä sekä kakkupala.

Ilmoittautumiset viimeistään ma 3.2. apyfame@gmail.com

Tervetuloa